Néhány ember amikor megemlítem ezt a szót rögtön felháborodik vagy épp kinevet. Hamar rá kell jönnöm utána, hogy csak szimplán azért mert félre értelmezik a szót. Énmárkája mindenkinek van ha akarja, ha nem. Jeff Bezos szerint „énmárkánk egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából”. Nem arról van szó, hogy egymást tárgyként kezeljük csak szimplán hasonlít az énmárka építés a marketinghez. Az önmarketing lényege, hogy kapcsolatokat építünk, felmérjük kinek mire van igénye, és ha lehetőség nyílik rá elmondjuk mi mit tudunk nyújtani.
Egy nagy üdítő márka vagy egy nagy sport márka attól nagy, hogy sokan ismerik és kedvelik. És miért kedvelik? Hát azért mert jó minőségű a termék. Hírnév és hatósugár. Ez a két feltétel szükséges a jó énmárka felépítéséhez is.
Tehát hiába van jó hírneved, hogy ha 5-10 ember tudja mire vagy képes. Fordítva is igaz. Hiába ismersz több száz vagy ezer embert, ha rossz képet építettél fel magadról.